marinaekholm

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Tisdag den 17 december

Av Marina Ekholm - 17 december 2013 11:38

Hej igen,


Får börja med att tacka för att ni finns där, tack för alla fina ord!

Jag är hemma idag, fick igår natt så väldigt ont i mitt öga, det rann och värkte kändes som det var sår på horn hinnan, har haft det förut så jag trodde det. Jag var tvungen att uppsöka läkare, som tur var fanns det en ögonläkare istan denna dag så hon tittade på mig, Jag har en infektion I ögat, dem frågade hela tiden om jag såg sämre men det tyckte jag inte men synen var 50% sämre på detta öga. Ont hade jag, fruktansvärt ont trodde ögat och huvudet skulle sprängas.

Fick ögondroppar som jag ska ta en gång i halvtimmen plus något annat som förstorar pupillen 2 gånger om dagen , fast det vet jag inte varför... Infektionen vet man inte vart den kommer ifrån, ska tillbaka i morgon. Men då finns det ingen ögonläkare där.. tror jag ringer till Västervik. Läkaren sa att det kunde bero på något annat i min kropp, men vad??

Feber har jag samt att det är som bomull i öronen.... Nog pratat om detta.


Vi var framme vid balkongerna på huset, vi byggde dessa och det var en skön lättnad. Tänk om någon hade öppnat balkongdörren och så föll mann, hemska tanke. Vi hade så mycket kvar att göra och visste inte riktigt hur vi skulle prioretera detta. Tomten var bara att glömma, vi hade ett grustag som tomt .. eller rättare sagt lera.Vi hade en uppgörelse med en firma som skulle fixa vår grovplanering av tomt, material fanns. hann dök aldrig upp, jag vet inte hur många gånger vi ringde denna peron. Han svarade aldrig, och när jag fickkontakt så frågade jag om det var jobbigt att göra jobbet ifall det var något mellan byggarn och han men det var det inte sa han, Nästa morgon var han inte hos oss ialla fall. Jag gav upp," efter inte bara ett samtal..

men varför kan man inte säga rakt ut att jag vill inte göra jobbet!! Det ingick också i kontraktet med en grovplanering...


Jag hade fått jobb hos en guldsmed samt hos en klädfirma, dock som säljare men jag var glad över allt jag fick. Jag mådde bättre när jag kom ut och fick börja prestera igen, jag har alltid varit inom servicebranchen, älskar att umgås med folk och få en kontakt. Jag började att känna igen mig själv, såg då en annons i tidningen angående att dem sökte folk till Björkbacken i Vimmerby och på deras beskrivning av vad dem ville ha för en så tyckte jag att det stämde in på mig. Har aldrig jobbat inom hotell och restaurang förut men jag tänkte att det var bara att sälja ett annan  typ av objekt, personal är detsamma, jag har en  ledarstil som jag tror på och är man inom samma "fack" inte det facket ni tänker på utom i att ha göra med folk att göra så kvittar det vad man gör. Jag har passion, en stark drivkraft som driver mig,

jag ska genomföra det. Jag fick utmaningen på Björkbacken! som jag är oerhört tacksam över, jag gillade hotellet, karaktärerna, familjen, det kändes som jag var där innan jag fick jobbet.

Oj vad jag fick lära mig... Bokningsystem... nu var familjen ganska klara med att jag var GRÖN inom denna bransch

Men vi fixade en ökning på hotellet denna höst det var en så bra höst 2012. Jobbade gjorde jag dygnet runt kändes det som och jag mådde bra! Jag är tacksam över Anna som så tålmodigt lärde mig allt, Tack Anna! Mycket visste varken hon eller jag men vi fixade det tillsammans, kändes precis som med Luis när vi byggde upp ESPRIT.


Hemma med huset fortsatte vi att sakta att färdigställa huset, nu var turen till  toaletten samt dusch på nedervåningen, vi tog hjälp med att fixa bastun. Sen gjorde vi inte så mucket mer det året. Det var inte speciellt prioreterat från min sida att fixa huset, jag hade ju hotellet som behövde mig kände jag.
 året 2012 var över.


jag tänker sluta för idag,

Kram På ER!!

/Marina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Ekholm - 11 januari 2015 14:08

Hej alla goa & glada:)   Ursäkta att jag inte svarat på kommentarena som varit under året men jag har inte bloggat på över ett nu just därför, men tack för att ni läst och varit engegerade, det värmer     Nu tänkte jag skriva några rader efte...

Av Marina Ekholm - 19 december 2013 14:21

I går var en dag som var allt möjligt. Fick yrsel precis när jag kom till jobbet, kunde inte gå rakt. Bomull kändes det som på ena sidan huvudet och det susuade i örat. Fick åka till sjukan igen och vidare till Västervik för en massa prover och rön...

Av Marina Ekholm - 15 december 2013 13:10

Kände en stark känsla av att börja blogga igen efter ett par år sedan sista inlägget. Vi har nu om några dagar bott i huset i 2 år nu, det har hänt mycket under denna tid fast ändock inte. Det beror på hur man ser det, jag kommer att skrva om saker o...

Av Marina Ekholm - 21 december 2011 22:08

Vi har sovit första natten i vårt hus!!! Det är inte klart men vi har flyttat en hel del saker & vet ni att Mats Kina Janne & Karin  samt Vickan bara dök upp och hjälpte oss med att flytta en hel del ifrån lagret vi har haft våra möbler!!  Dem ba...

Av Marina Ekholm - 17 december 2011 22:03

Idag kom Jerker & Alva till oss vid lunch! Jag blev jätteglad! tyvärr åkte dem hem nu  till kvällen. Jerker har snö jour och var tvungen att infinna sig i morgon söndag. men ett stort tack!! Du åkte bara....... från Västerfärnebo. Vi har även en an...

Presentation


Välkommen!
Jag heter Marina Ekholm och skriver om mitt liv:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards