marinaekholm

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Vecka 49

Av Marina Ekholm - 12 december 2011 08:12

Det tar aldrig slut! Det känns som det står helt still. Det tar tid med badrummen och allt som ska kaklas och klinklas. Sen  måste allrummet spacklas på golvet för det är nivåskillnad och innan detta är gjort kan vi inte lägga golv.

Jag har fogat lilla duschen, och måste göra om golvet niklas blandade fogen med "vispen" som dem blandar till murbruk..

det är gråsvart med en massa hål i fogen! 

   får se om om värmepumpen kommer i morgon så att vi kan få vatten och avlopp inkopplat i veckan. Det har en förmåga att allt bara skjuts upp.

Vi får bara bo kvar här en vecka nu till helgen måste vi flytta.. Det blir inte kul om vi inte har vatten och avlopp tills dess....

Just nu är det tungt, jag har svårt att sova, vi är irreterade, försöker hålla modet uppe men vet inte hur.

Niklas brorsa Magnus var i helgen hos oss! han hjälpte oss mycket, vi har monterat dörrarna på övre plan,  lagt klinker på nedre plan vid kamin  dem kommer idag har dem sagt vi får se. Vi har hämtat tvättmaskin och tumlarn så att vi kan göra tvättstugan klar så fort värmepumpen kommer,    

Niklas gjorde även hyllplan till skafferiet.

Idag är Anders och gräver ner vattenrören så att koppling kan ske. Ska göra mig iordning och åka ner till huset nu.


Det som jag tycker känns tråkigt är att vi hade tänkt att fira nyår med bla vänner från Västerås som skulle bo hos oss men det känns som vi får hoppa över detta vi kommer inte att hinna få nedre plan färdigt tills dess.

Jag hinner inte ens få upp mina tomtar och kunna skapa någon julstämning innan julen är förbi.


Vi syns en annan dag, hoppas ni alla har det bra! Påverkas nu inte av min negativitet jag vet att allt löser sig tillslut och att man måste ha tålamod och tolerans.


Kram

//Marina

 
 
Ingen bild

Helen

12 december 2011 23:34

Uj vad ni sliter och släpar! Önskar det gick att köpa några extra veckor innan jul så ni hinner pusta ut innan den kommer. Det är så typiskt att det är när man har som mest bråttom som det blir fel och så får man göra om:-(
Det hade så klart varit jättekul att komma ner och fira nyår med er, men det får vänta om det inte hinner bli klart tills dess. Vi fejkar nyår en annan helg istället, bubblet smakar säkert lika gott då, när det kan drickas utan att ni är helt utarbetade, eller vad sägs?!
Ska krypa till kojs nu, har som alltid svårt att sova på måndagkvällarna när jag kommit hem från hästningen, men går man inte ens och lägger sig är det inte direkt lättare...
Massor med styrkekramar till er alla!
Vi syns och hörs:-)
Helen

Marina Ekholm

17 december 2011 21:40

Vet du helen att vi verkligen ska ta igen detta, vi fejkar en nyår helt klart!
jag tar emot styrkekramarna med på en gång!
Skickar även några goa mjuka kramar till er alla!
Kram Marina

 
Ingen bild

monica

13 december 2011 09:28

Hej!
När du kommer "hem" ska jag pyssla om dig med kramar och vin!
Kram kram

Marina Ekholm

17 december 2011 21:37

Du är för go Monica! Du vet vad jag behöver........
Kram!

 
Jessica

Jessica

13 december 2011 20:40

Bamsekramar!

Det kan vara skönt att få ur sig eländet också. Hoppas att ni bjuds på ljusglimtar och positiva överraskningar också emellanåt.

Håller tummarna för att allt går vägen nu när ni är så nära målsnöret!

Kram kram!

http://www.shoppingbackpacker.blogspot.com

Marina Ekholm

17 december 2011 21:36

Det är väl klart att allt löser sig det blir bara för mycket just nu inget flyter bara på utan man måste vara på hela tiden... känns frustrerande!
Tack Jessica för ditt stöd!
Kram Marina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Ekholm - 11 januari 2015 14:08

Hej alla goa & glada:)   Ursäkta att jag inte svarat på kommentarena som varit under året men jag har inte bloggat på över ett nu just därför, men tack för att ni läst och varit engegerade, det värmer     Nu tänkte jag skriva några rader efte...

Av Marina Ekholm - 19 december 2013 14:21

I går var en dag som var allt möjligt. Fick yrsel precis när jag kom till jobbet, kunde inte gå rakt. Bomull kändes det som på ena sidan huvudet och det susuade i örat. Fick åka till sjukan igen och vidare till Västervik för en massa prover och rön...

Av Marina Ekholm - 17 december 2013 11:38

Hej igen,   Får börja med att tacka för att ni finns där, tack för alla fina ord! Jag är hemma idag, fick igår natt så väldigt ont i mitt öga, det rann och värkte kändes som det var sår på horn hinnan, har haft det förut så jag trodde det. Jag...

Av Marina Ekholm - 15 december 2013 13:10

Kände en stark känsla av att börja blogga igen efter ett par år sedan sista inlägget. Vi har nu om några dagar bott i huset i 2 år nu, det har hänt mycket under denna tid fast ändock inte. Det beror på hur man ser det, jag kommer att skrva om saker o...

Av Marina Ekholm - 21 december 2011 22:08

Vi har sovit första natten i vårt hus!!! Det är inte klart men vi har flyttat en hel del saker & vet ni att Mats Kina Janne & Karin  samt Vickan bara dök upp och hjälpte oss med att flytta en hel del ifrån lagret vi har haft våra möbler!!  Dem ba...

Presentation


Välkommen!
Jag heter Marina Ekholm och skriver om mitt liv:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards