marinaekholm

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marina Ekholm - 31 oktober 2011 20:22

Det blev inget golv idag! Varför kommer bara massor av saker emellan, jag kan själv så lite om i vilken ordning man ska ta allting, men jag är van att ha allting under kontroll och det har jag inte riktigt nu. Andra vet bättre än jag, och jag törs inte stöta mig....Men dem säger att i morgon ska det bli . Jag är otålig, jag vill komma in. Imorgon ska jag kanske få göra en av mina sysslor jag kan göra, isolera golv  . Vi får se vad det blir, allt ska klappa med alla hantverkare och dem har jämt så mycket att göra, och jag tycker att det är min tur nu.....

En pinsam sak hände igår när skruvade gipstaket, jag skulle använda den fina skruvpistolen som jag blivit undervisad i, men jag fick inte i skruvarna dem stannade halvvägs och bara snurrade. Jag trodde jag hade förstört den!!! 

Så jag tog en vanlig skruvdragare... idag fick jag veta att jag lagt in backen och ingen tordes säga det till mig 

Jag fick inte skruva några gipsskivor idag......

Jag plockade skräp,(överbliven giips, solering, metall...) sånt som måste sorteras på återbruket i släpkärran.

det är inte lätt att vara nybörjare 

Här kommer lite nya bilder......              

Av Marina Ekholm - 31 oktober 2011 09:36

Hej bloggen,

Nu har helgen gått och Emma, Jonte och Kim har varit på besök, lilla Wille också. Vi var till Katthult , på höstmarknad på Astrid lindgrens värld och köpte massa olika korvar och nyttigt bröd. Det var riktigt mysigt, vi tog även och besökte Åbro och smakade på öl samt åt lite god pubmat. en helg går så snabbt, man vill ju hinna med så mycket. Nästa gång dem kommer så har vi mer plats och kanske några dagar till att umgås.


Jag och Niklas var till huset igår morse "söndags innan alla hade vaknat för att få lite gjort. jag skruvade gipstak och började att röja upp allt på övre paln så att vi kan lägga golvet med slingor och isolering. Niklas har fixat fönstersmygarna på övre plan. Vi är som gått klara med all tak samt plankväggar samt gipsväggar. Vi bar bort alla plank som vi hade kvar och det var en hel del. Svetten bara rann om mig igår, det känns som man bär runt vissa grejer hela tiden. Man vill ju inte ha en massa grejer i vägen.

Mats och Sören, elektrikerna drog alla kablar i rören förra veckan i torsdags och fredags så nu är det bara att koppla på alla lampor... Emma hjälpte mig att välja ute belysning och hon alde det jag tyckte om från början så det kändes bra.

Nklas ska nog börja med putsen på huset den här veckan, det ska ju vara varmt så vi ska passa på att få på den. Det blir en liten utmaning, men vi lär oss hela tiden. Vi har jätte duktiga snickare, John och Svenne som kan guida oss.

Jag ska lägga in lite bilder på hur huset såg ut för ett par veckor sedan så lägger jag in hur det ser ut nu, dem kommer ikväll eller i morgon        

Av Marina Ekholm - 27 oktober 2011 20:27

Hej bloggen 

Nu har det gått 4 veckor sedan jag slutade jobba i Västerås och flyttade ner till Vimmerby! Vad det går fort, det är ett helt ny tillvaro allt har skakats om och jag vet inte var jag hör hemma. Hemma är fortfarande Västerås och vi har inget riktigt boende än här men vi bor jättebra, vi har ett rum där vi har allt, det funkar helt ok.

Jag har varit mycket vid vårt hus och gör det jag kan göra. Jag har isolerat, vet ni vad mycket isolering det är i ett hus? Jag har målat huset helt klart, vet ni att det ska strykas 3 gånger, det tar tid, iallafall för mig som är amatör.

Jag har fått lära mig hur man skruvar gipsskivor med skruvpistol. Jag har spikat vägg plank med Niklas på nästan hela entre´plan, jag börjar bli hävert på att använda hammare!

Mycket tid går åt till att hålla efter på bygget, vet ni hur mycket bråte det blir när man bygger, det tar aldrig slut.

Ved har vi ialla fall framöver....Jag kommer att lägga in bilder imorgon på huset, det som är riktigt spännande är ju att vi har ritat huset själva...Kommer det att bli som jag hade tänkt mig?


Idag har jag varit på ridning med Felicia, jag är riktigt stolt över henne!!! Vad hon har utvecklats under den sista tiden, hästarna är hennes liv..


Emma kommer i morgon  tillsammans med jonte och lilla Wille och Kim kommer också!! Vi ska slåss om platsen här i vårt rum... Jag ser framemot att dem kommer det är höstlov nästa vecka så Astrid Lindgrens Värld är öppet med höst marknad, det är riktigt mysigt där så dit ska vi . Samt att vi ska testa Åbros Bryggeri Killarna kommer att gilla det. Sen får vi se om dem vill snickra på huset....


Jocke var här förra helgen, och vad tror ni han ville göra jo reta Felicia, dem älskar varandra men det yttrar sig så.

Det var högt i tak, vi spelade geni på kvällen och jag vill inte tala om vem som kom sist  Sen spelade vi bowling dan efter och vem kom sist . Vi hade mysigt    tillsammans det var så länge sedan vi träffades och även fast barnen blir vuxna så är dem dina barn  ändå och man vill rå om dem.


Nu är det dags att avsluta tror jag, nya tag i morgon ! God natt  


Av Marina Ekholm - 27 oktober 2011 20:02

Jag heter Marina Ekholm och är 46 år gammal   I min blogg kommer du få läsa om min vardag, familj, huset vi bygger och mm! Jag har en Son som heter Joakim och är 21år, han pluggar just nu i Karlstad. Jag har två döttar den ena heter Emma och är 19 år, hon bor nu kvar i Västerås(där bodde jag förut) med sin Kille och sin lilla hund Wille! Min andra dotter heter Felicia och är 11år, Felicia älskar att rida och rider ungefär varje dag  


Jag själv tycker om att springa, gå, yoga och vara med min familj. Jag älskar mina barn mest av allt samt min lilla bebis Skruttis(han är en katt) han är 8 år.


// Marina

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Jag heter Marina Ekholm och skriver om mitt liv:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards