marinaekholm

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Söndagen den 4 december

Av Marina Ekholm - 4 december 2011 18:24

Hoppas ni saknat att få lite info för jag har saknat att skriva. Vi har haft Niklas lillebror Olof från Helsingborg här i helgen, han ville hjälpa till, så han har lagt Klinker i hall samt vid kaminen på övre plan. Vilket kladd, det är grus och gegga precis över allt. Vattnet har vi kunnat kopplat på en trädgårdslang så vi kan få vatten, vi springer ut & in, det regnar ute och vi bor i en ler grop. Jag går i gummistövlar, rosa arbetsbyxor samt en skitig fleece tröja, ser sån ut när jag är och handlar också. Skitigt är det!!!      

Niklas och Olof skruvade golvgips på vattenrören, och det var ett hårt arbete, Olof håll på att bli tokig, han slet ut ett pat bits det var stenhårt- När golvgpsen var på vad det dags att lägga på plattorna men det ligger lite arbete bakom detta, vi vill ju att plattorna ska vara symetriska. det ska vara syggt så också.. det blev snyggt!!

Jag trivs med plattorna dem är större än vad vi tog från början men jag är glad att vi bytte. Visst är dem lika bröderna!?    

Sen var det dags för kakel vid kamin på övre plan, jag höll nog på i 2 timmar och la detta pussel, jag är nöjd, killarna slutförde mitt pussel medans jag städade.. Jag har nog dammsugit ett par hundra gånger känns det som.


Vår lilla katt unge har varit dålig i en vecka så jag var till veterinärn i fredags, hon har blivit bättre idag det är första dagen hon äter på en hel vecka. Hon fick penicillin samt ögonsalva, vet inte vad hon råkat ut för. Vi fick lov att bada henne i dag jag vill inte tala om varför....


Det har varit snöblandat regn här idag och riktigt kallt!!


Kram på er

//Marina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Ekholm - 11 januari 2015 14:08

Hej alla goa & glada:)   Ursäkta att jag inte svarat på kommentarena som varit under året men jag har inte bloggat på över ett nu just därför, men tack för att ni läst och varit engegerade, det värmer     Nu tänkte jag skriva några rader efte...

Av Marina Ekholm - 19 december 2013 14:21

I går var en dag som var allt möjligt. Fick yrsel precis när jag kom till jobbet, kunde inte gå rakt. Bomull kändes det som på ena sidan huvudet och det susuade i örat. Fick åka till sjukan igen och vidare till Västervik för en massa prover och rön...

Av Marina Ekholm - 17 december 2013 11:38

Hej igen,   Får börja med att tacka för att ni finns där, tack för alla fina ord! Jag är hemma idag, fick igår natt så väldigt ont i mitt öga, det rann och värkte kändes som det var sår på horn hinnan, har haft det förut så jag trodde det. Jag...

Av Marina Ekholm - 15 december 2013 13:10

Kände en stark känsla av att börja blogga igen efter ett par år sedan sista inlägget. Vi har nu om några dagar bott i huset i 2 år nu, det har hänt mycket under denna tid fast ändock inte. Det beror på hur man ser det, jag kommer att skrva om saker o...

Av Marina Ekholm - 21 december 2011 22:08

Vi har sovit första natten i vårt hus!!! Det är inte klart men vi har flyttat en hel del saker & vet ni att Mats Kina Janne & Karin  samt Vickan bara dök upp och hjälpte oss med att flytta en hel del ifrån lagret vi har haft våra möbler!!  Dem ba...

Presentation


Välkommen!
Jag heter Marina Ekholm och skriver om mitt liv:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards